18 Lut

Dietetyczne desery

Któż z nas nie kocha łakoci! Kochamy się do nich uciekać by naprawić sobie humor, w czasie wypadów z przyjaciółmi czy oglądania telewizji, jednakże chociaż jest to sielankowe, tego rodzaju nawyki są niezwykle niezdrowe. Nadmiar cukru, tłuszczu i kalorii, których pełne są tradycyjne przekąski, może przysłużyć się do nadwagi, cukrzycy bądź chorób mięśnia sercowego. Czy to znaczy, że powinniśmy diametralnie zrezygnować z przekąsek? Bezsprzecznie nie! Poniżej garść podpowiedzi, jak przygotować dietetyczne przekąski.
Oparciem powinno być ograniczenie węglowodanów. Jak to zrobić? To proste. Cukier możemy niewyobrażalnie łatwo zastąpić poprzez zastosowanie ekologicznych słodzików, takich jak dla przykładu stewia lub ksylitol. Stewia to roślina wywodząca się z Ameryki Południowej, która niezwykle zasobna jest w glikozydy. Nie są one trawione przez ludzi, więc pomimo tego, że stewia jest prawie kilkaset razy bardziej słodka niż cukier, nie ma niszczycielskiego wpływu na nasz organizm. Ksylitol to ekologiczny cukier pochodzący z brzozy, ze względu na swoje działanie przeciwpróchnicze eksploatowany w produkcji gum do żucia.
Nie zapominajmy ponadto żeby zastąpić bitą śmietanę naturalnym jogurtem. Fundamentem zdrowych, dietetycznych deserów może być z pomyślnością kasza jaglana, która niewyobrażalnie sprawdzi się do wypieku ciast.
Innym intrygującym produktem, który możemy wykorzystać do przygotowania dietetycznych przekąsek jest tapioka. To roślina z Ameryki Południowej, która niesamowicie sprawdzi się do przyrządzenia rozmaitych musów i puddingów.
Jak widać, dieta nie musi wskazywać całkowitej rezygnacji z przekąsek, należy je jedynie prawidłowo przygotować, tak, aby były zdrowe.