18 Lut

Jak powinien wyglądać obiad w czasie diety?

Dieta wyszczuplająca nie zawsze jest skuteczna. Wiele z nas stosowało już bowiem rewelacyjne diety-cud, które poza utratą nadmiaru skumulowanej w organizmie wody, nie dawały żadnych innych efektów. Wstępna ekspresowa utrata wagi skutkowała zawsze jej powrotem – często z efektem jo-jo.
Trzeba zatem pamiętać, iż istnieje wyłącznie jedna dieta pozytywnie działająca na zrzucenie wagi. Jest to wprowadzenie racjonalnego menu pozbawionego zbyt wielkiej ilości tłuszczów oraz węglowodanów. Nie jest ona trudna do wprowadzenia w życie – dietetyczny obiad lub śniadanie można bowiem przygotować w parę chwil i bez konieczności posiadania skomplikowanych, drogich składników. Wiele dietetycznych dań opiera się w tym przypadku o produkty, które na co dzień znajdujemy w naszych domach.
Jaka jest tajemnica łatwego, dietetycznego obiadu? Przede wszystkim problem leży w proporcji wybranych do jego przygotowania składników. W obiedzie nie mogą bowiem pojawić się węglowodany proste, a wyłącznie produkt białkowy – mięso, ryba lub owoce morza, a także surówka bez użycia majonezu, świeże lub gotowane na parze warzywa. Produkt białkowy zgodnie z zaleceniami powinien zajmować 1/3 talerza, podczas gdy 2/3 powinny być wypełnione warzywami. Wszystkie składniki obiadu zaleca się by były o zredukowanej ilości tłuszczu i możliwie jak najmniej przetworzone.
Ta bardzo prosta reguła pozwala nam budować wiele posiłków o wyśmienitym smaku. Dania obiadowe mogą być więc bardzo urozmaicone, dzięki temu nie będziemy właściwie czuć, że żyjemy na diecie. Sprawi to, że kilogramy zaczną uciekać bardzo szybko, a proces chudnięcia nie będzie dla nas dłużej katorgą.