18 Lut

Jak powinna wyglądać dietetyczna kolacja?

Dbając o zachowanie szczupłej figury zazwyczaj rezygnujemy ze spożywania kolacji. Na przekór popularnej opinii, zachowanie to jest błędem i często przyczynia się nie do zrzucenia wagi, lecz wręcz do jej wzrostu. Kolacja jest bowiem równie istotnym posiłkiem jak na przykład obiad albo drugie śniadanie. Pomijanie jej niejednokrotnie może przyczynić się jedynie do zwiększenia nadwagi, niemożności schudnięcia lub też do istotnego spowolnienia metabolizmu.
Trzeba więc pamiętać, iż lekka kolacja jest bardzo ważnym posiłkiem. Wiele z nas nie wie jednak, z których składników powinna się ona składać, by przyczyniła się ona do ubytku wagi oraz zachowania szczupłej sylwetki. Odchudzając się, nie powinno się spożywać podczas swego ostatniego posiłku danego dnia węglowodanów. Dobra kolacja w trakcie diety powinna zatem składać się wyłącznie z warzyw i z produktu białkowego.
Przyrządzanie dietetycznej kolacji z takich składników nie jest jednak trudne. Można bowiem zjeść wieczorem prostą sałatkę w stylu śródziemnomorskim i odtłuszczony serek wiejski, albo też zrobić jajecznicę z dwóch jajek smażonych na kilku kroplach oliwy i sałatkę z pomidorów. Właściwym wyborem na wieczorny posiłek jest również ryba – należy jednak mieć na uwadze, żeby nie była tłusta. Niewskazane jest więc jedzenie takich ryb jak śledź, łosoś czy też tuńczyk w oleju lub też halibuta – trzeba zastąpić je na przykład chudym pstrągiem lub tuńczykiem, ale w sosie własnym. Warto także postarać się codziennie jadać inny produkt białkowy na kolację, żeby dostarczyć do organizmu jak największej ilości niezwykle ważnych, różnorodnych witamin i składników mineralnych.