18 Lut

Najważniejsze są dobre proporcje

Aktualnie coraz łatwiej jesteśmy w stanie dostrzec, iż kobiety zaczynają mieć fobię na punkcie ciągłego odchudzania. Pragną być jeszcze szczuplejsze, coraz chudsze. Na portalach społecznościowych wklejają swoje zdjęcia z początku odchudzania i pozostałych etapów. Publikują zestawy treningowe oraz proste diety, jakie mają ułatwić im uzyskać pożądaną wagę.
Jednakże, w tym wszystkim, sporo kobiet zapomina, że nie sama masa jest najistotniejsza, natomiast jej proporcje do wzrostu. Istotny jest tak zwany wskaźnik BMI, który mówi o tym, czy osoba rzeczywiście ma nadwagę, bądź może mieści się obecnie w miarach normy. Sama bowiem informacja, że osoba waży pięćdziesiąt albo sześćdziesiąt kilogramów, o niczym więcej nie mówi. Ważne, ile posiada ona wzrostu.
Dopiero gdy wskaźnik pokazuje, że mamy do czynienia z otyłością bądź nadwagą, konieczna zaczyna być dieta, lub ćwiczenia. Jeśli wskaźnik jest w skalach normy wystarczy zachować dotychczasowy poziom bycia, niczego nie zmieniać, wyłącznie pilnować i dbać o siebie.
Kiedy obliczyć BMI, które jest naturalnie istotne dla określenia właściwej wagi ciała? Wzór do owego wyznaczenia jest niezwykle prosty. Wystarczy podzielić masę ciała, która jest wyrażona w kilogramach, poprzez wzrost podniesiony do kwadratu, wyrażony w metrach. Uzyskany efekt powinien mieścić się na skali między 18,5 a 24,99. Gdy będzie mniejszy niż 18,5 oznacza wówczas niedowagę, jak wynosi powyżej 25, to wówczas mówi nam o nadwadze.
Tylko ów parametr winien być dla osób miarodajny. Sama masa ciała, to szczątkowa informacja. Wskaźnik pozwoli zachować zdrowy rozsądek przy odchudzaniu dodatkowo nie da się zagłodzić.