18 Lut

Najważniejszy posiłek – śniadanie

Niezmiernie często wspomina się, iż śniadanie to najważniejszy posiłek w trakcie dnia i jest w tym sporo racji, jak przekonują specjaliści od odżywiania. Nie tylko zapewnia energię na początek dnia, ale nawet na cały, ponieważ deficytów komponentów odżywczych, które znajdują się w organizmie gdy pominie się ten posiłek, nie można uzupełnić w ciągu dnia. Ponadto śniadanie, nawet niewielkie, na przykład banan czy inny owoc, sprawi, iż „budzi się” układ trawienia, jest to więc dla niego swoiste paliwo na rozruch. Dzięki temu kolejne posiłki są szybciej trawione, ale ma to także znaczenie wcale nie wyłącznie dla osób odchudzających się. Dla tych jednak istotna jest również ta informacja, że pokarmy zjedzone przed południem są trawione szybciej niż po południu, kiedy to już organizm zwalnia przed nocnym odpoczynkiem. Dlatego jeżeli ktoś przebywa na diecie i boi się, że utyje na przykład od słodyczy, a ma na nie ogromną ochotę, musi spożywać je właśnie w godzinach przedpołudniowych, w ramach pierwszego albo drugiego śniadania. Jeżeli zaś ktoś jest na wyjątkowo restrykcyjnej diecie odchudzającej, powinien zdecydować się na dietetyczne śniadanie. Może to być na przykład zdrowa mieszanka płatków z owocami, świeżymi bądź suszonymi, z nietłustym mlekiem, jogurtem albo – w wersji super dietetycznej – przegotowaną wodą albo sokiem z owoców. Na śniadanie dietetyczne można również spożywać pieczywo pełnoziarniste, zdrową owsiankę (będzie zawierała mniej kalorii na odtłuszczonym mleku) oraz ogromne ilości owoców i warzyw. Osoby z kolei, które się nie odchudzają, powinny dbać, by ich pierwsze posiłki były bardzo wartościowe i treściwe.