18 Lut

Płatki owsiane na śniadanie

Owsianka – często kojarzy nam się ona jedynie z niezbyt apetyczną breją podawaną jako pierwszy posiłek w przedszkolu bądź w żłobku. Danie to może mimo to być smaczne oraz zdrowe, jeśli tylko poświęcimy mu trochę serca. Śniadanie przygotowane z płatków owsianych oraz mleka jest bowiem doskonałym sposobem na pełen witamin oraz minerałów początek dnia.

Często mylnie obawiamy się, że niskokaloryczne śniadanie nie może przyjąć formy płatków owsianych. Każda kobieta może bowiem jeść ją bez przeciwwskazań pod warunkiem, że do jej przyrządzania nie wykorzysta cukru. Cukier dobrze jest zastąpić odrobiną miodu lub przyrządzić owsiankę w wersji niesłodkiej.

Owsianka jest znakomitym źródłem witamin z grupy B, błonnika oraz fosforu, żelaza, a także cynku. Jej spożywanie wpływa więc znakomicie nie tylko na usprawnienie metabolizmu i proces odchudzania, ale i na ogólną kondycję naszego organizmu. W przypadku kobiet bardzo ważną kwestią jest istnienie cynku w płatkach owsianych – pierwiastek ten jest bowiem odpowiedzialny za prawidłowy stan cery, pomaga zwalczać niechciane zmiany skórne, a ponadto chroni przed powstawaniem rozstępów.

Zjedzenie dietetycznego śniadania składającego się z mleka oraz płatków owsianych jest polecane nie tylko tym kobietom, które pragną pozbyć się niepotrzebnych, dodatkowych kilogramów, ale wszystkim paniom, którym zależy na świetnym samopoczuciu przez cały dzień. Ten nieskomplikowany posiłek można bowiem przyrządzić z wykorzystaniem orzechów, bakalii lub owoców, które świetnie poprawiają nastrój na cały dzień oraz doskonale uzupełniają smak posiłków, które zazwyczaj kojarzymy w niezbyt apetyczny sposób.