18 Lut

Z czego musi składać się zdrowa dieta kobiety

Większość kobiet minimum jeden raz w życiu próbowała stosować dietę. Skłoniła ich do tego zwykle chęć poprawienia wyglądu czy zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Niektórym paniom zapewne udało się osiągnąć wyznaczony sobie cel, ale przeważająca część nie wytrzymała rygoru, jaki niesie za sobą poważna dieta. Trudno jest z dnia na dzień wyrzec się ulubionych potraw i złych nawyków żywieniowych. Ale dla dobra swojego zdrowa i szczupłej sylwetki opłaca się jednak zmienić własny pomysł odnośnie do odżywiania.
Właściwa dieta niesie za sobą same korzyści. Rezygnacja ze spożywania nadmiaru tłuszczów i cukrów na pewno zagwarantuje lepsze samopoczucie. Każda dziewczyna, która pragnęłaby zmienić swoje nawyki żywieniowe i się przerzucić na zdrową dietę, musi wziąć pod uwagę sporo czynników, między innymi ilość lat, stan zdrowia, tryb pracy, uprawianie sportów, a dodatkowo upodobania kulinarne. Opierając się na tych, indywidualnych danych bez wysiłku stworzy dla siebie pełnowartościowy jadłospis.
W zdrowej diecie kobiety nie może nie być warzyw i owoców. Nie tylko stanowią one źródło witamin i mikroelementów, ale zawierają dużą\odpowiednią ilość błonnika. Jest on konieczny do właściwej przemiany materii i zapobiega zaparciom, na które cierpi wiele kobiet. W odpowiednio dobranym jadłospisie nie powinno zabraknąć przestrzeni również na węglowodany. Dostarczają one energii, więc zdecydowanie powinny znaleźć się w prawie każdej diecie, szczególnie aktywnej kobiety. Optymalnie byłoby, gdyby pojawiło się też miejsce na tłuszcze. Okazuje się bowiem, że one również mają istotne zadanie w ciele każdej pani. Szczególnie nienasycone kwasy tłuszczowe pochodzące z roślin mają zbawienny wpływ na stan zdrowia, dlatego koniecznie powinny uzupełniać zdrową dietę.